پس از پایان تلمود بابلى، عالمان بابلى، که در این دوره به ساوورائیم(1) («حکما») معروف اند، تا پایان قرن ششم و به نقلى تا میانه سده هفتم، دست به کار ویرایش تلمود بابلى بودند. ازاین رو، این دوره در حقیقت بخش پایانى دوره تلمود است. اطلاعات مربوط به این دوره ناچیز است و شخصیت هاى چندان تأثیرگذارى در این دوره فعالیّت نداشته اند.
آنان مطلب جدیدى را به تلمود نیفزودند و صرفاً توضیحاتى را افزودند که تا حدّى شبیه آراى آموراها بود.
با این حساب، کار ساووراها عبارت بود از تنظیم و فصل بندى تلمود، روشن کردن برخى از آراى هلاخایى نامعلوم، بیان بحث ها و توضیحات اضافى متون موجود، و افزودن عبارت هاى کوتاه راهنما براى تسهیل مطالعه متن.(2)
1. savoraim
2. D.S., Savora, Savoraim, EJ., v. 14, p. 920-21.