پاسخ اجمالی:
حکم «لواط» در میان بهائیان کاملاً، مبهم و مجهول است. «میرزا بهاء» در کتاب خود که رسما برای بیان حدود و احکام تألیف کرده از ذکر حکم و بیان حدّ آن ساکت مانده است. این پیامبر جدید می گوید: «من خجالت می کشم که حکم لواط را بیان کنم». به هر حال اگر یک بهائی مرتکب عمل زشت و نا پسند لواط و همجنس بازی گردید، حکم مجازات وی در بهائیت چیست؟ اگر آورنده حکم و آفریننده جهانیان از ذکر حکمی خجالت بکشد، پس تکلیف مردم وظیفه شناس چیست؟
پاسخ تفصیلی:
حکم این موضوع در میان بهائیان کاملاً، مبهم و مجهول است. "میرزا بهاء" در کتاب خود که رسما برای بیان حدود و احکام تألیف کرده است: در مقام ذکر حکم و بیان حدّ آن ساکت مانده است.
در "اقدس" می گوید: «قد حرّمت علیکم ازواج آبائکم انّا نستحیی ان نذکر حکم الغلمان اتّقوا الرحمن یا ملأ الامکان و لا ترتکبوا ما نهیتم عنه فی هذا اللوح»؛ (حرام شده است بر شما زنهای پدران شما و ما حیا می کنیم که حکم غلمان را ذکر کنیم. پرهیز کنید از خداوند و مرتکب نشوید آنچه را که در این کتاب از آن ممنوع شده اید). (1)
این پیامبر جدید می گوید من خجالت می کشم که حکم لواط را بیان کنم. به هر حال اگر یک بهائی مرتکب عمل زشت و نا پسند لواط و همجنس بازی گردید، حکم مجازات وی در بهائیت چیست؟ جامعه نوین بشری که طالب عدالت و صلح است، تکلیفش چیست؟ و با مفاسد اخلاقی ناشی از همجنس بازی چه باید بکند؟
درباره این حکم نیز تذکر چند نکته لازم به نظر می رسد:
1_ اگر آورنده حکم و آفریننده جهانیان از ذکر حکمی خجالت بکشد، پس تکلیف مردم وظیفه شناس چیست؟
2_ جناب "میرزا" اگر از بیان حکم زنا و زنهای پدران و صدها مطالب دیگری که موجب انفعال و شرمندگی است حیا نکرده است، برای چه در موضوع لواط خجالت کشیده و حکم آنرا بیان نمی کند.
3_ به نظر می رسد جناب "میرزا" از بیان حکم اباحه آن خجالت کشیده چرا که اگر می خواست آنرا تحریم کند، دیگر جای خجالت و حیا نبود، و صریحاً مردم را از این عمل زشت نهی می کرد.
4_ و بالاخره از این عمل در کتاب "اقدس" نهی نشده است و به موجب عبارت «لا ترتکبوا ما نهیتم عنه فی هذا اللوح»، ارتکاب این عمل برای پیروان بهاء ممنوع و منهیّ نخواهد بود.
ابهام این حکم از اینجا ناشی می شود که در "گنجینه ی احکام" در مقام استدلال به حرمت لواط می خوانیم: در لوح مبارک از قلم اعلی نازل: «قل قد حرّم علیکم الزنا و اللواط و الخیانة ان اجتنبوا یا معشر القبلین تالله قد خلقتم لتطهیر العالم عن رجس الهوی»؛ (بگوی که حرام شده است بر شما زنا و لواط و خیانت کردن؛ پرهیز کنید ای جماعت اقبال کنندگان، که شما آفریده شده اید برای پاک کردن جهان از رجس هوی پرستی). (2)
سپس از "رساله ی سؤال و جواب" نقل می کند، سؤال: از حدّ زنا و لواط و سارق و مقادیر آن؟ جواب: تعیین مقادیر حدّ به بیت العدل راجع است.
در نهایت؛ حکم این عمل برای ما معلوم نشد که بالاخره این عمل حرام است یا جایز؟ البته ما به امثال این تناقضات در آئین بهائی عادت کرده ایم؛ چرا که نمونه این نوع اختلاف نظرها در سران و رؤسای این مسلک کم نیست. (3)
تا کنون هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.