پاسخ اجمالی:
اگر گفته شود شيعه با اينكه «اجماع» را قبول ندارد چطور از آن براي اثبات ولادت امام زمان(عج) استفاده مي كند بايد گفت: شيعه اجماع را در صورتى كه كاشف از دليل معتبر باشد قبول مي كند؛ ضمن اینکه ولادت حضرت مهدى(عج) علاوه بر اجماع، با ادله ديگري مانند عقل، قرآن و روايات صحيح السند نيز قابل اثبات است.
پاسخ تفصیلی:
گاهی معاندین و مخالفین شیعه اشکال می کنند و می گویند چطور شيعیان با اينكه «اجماع» را قبول ندارند لکن براي اثبات ولادت امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشريف) به اجماع متوسل می شوند و به آن استدلال می کنند؟
در جواب این عده بايد گفت:
اولاً: شيعه، اجماع را در صورتى كه كاشف از دليل معتبر باشد قبول دارد و آن را يكى از ادله استنباط مى داند.
ثانياً: شيعه بر وجود و ولادت حضرت مهدى(عجل الله تعالی فرجه الشريف) تنها به اجماع استدلال نمى كند؛ بلكه به ادله اى ديگر از قبيل: عقل، قرآن و روايات صحيح السند نيز نظر دارد.(1)
تا کنون هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.