پاسخ اجمالی:
ادعاى دهلوى یا از سر کم اطلاعى اوست یا عناد و دشمنى اش با علی(ع)؛ چرا که بسیارى از علماى اهل تسنن حدیث تشبیه را در کتابهاى خود با سند ذکر کرده اند، مانند: ابوحاتم رازى، ابن شاهین، ابن بطّه، حاکم نیشابورى، ابن مردویه، ابو نعیم، بیهقى، ابن مغازلى، شیرویه دیلمى، شهردار دیلمى، خوارزمى، ابوالخیر حاکمى، صالحانى، ابن طلحه، گنجى، محبّ طبرى، سیّد على همدانى، شهاب الدین دولت آبادى هندى، ابن صبّاغ، ابراهیم وصّابى و محدّث احمد بن باکثیر مکّى و ... .
پاسخ تفصیلی:
این ادعاى دهلوى یا از سر کم اطلاعى اوست یا عناد و دشمنى اش با فضائل امیرالمؤمنین علی(علیه السلام)؛ چرا که بسیارى از علماى اهل تسنن حدیث تشبیه را در کتابهاى خود با سند ذکر کرده اند که ما در اینجا به اسامى برخى از انان اشاره مى کنیم: ابوحاتم رازى(1)، ابن شاهین(2)، ابن بطّه(3)، حاکم نیشابورى(4)، ابن مردویه(5)، ابو نعیم(6)، بیهقى(7)، ابن مغازلى(8)، شیرویه دیلمى(9)، شهردار دیلمى(10)، خوارزمى(11)، ابوالخیر حاکمى(12)، صالحانى(13)، ابن طلحه(14)، گنجى(15)، محبّ طبرى(16)، سیّد على همدانى(17)، شهاب الدین دولت آبادى هندى(18)، ابن صبّاغ(19)، ابراهیم وصّابى(20)، محدّث احمد بن باکثیر مکّى(21).
آیا این افراد از بزرگان اهل سنّت و مفاخر آنها در هر عصر و زمانى نیستند؟! همه اینها حدیث تشبیه را در کتابهاى خود نقل کرده اند.
اگر این افراد از زمره سنّیان بیرون اند و در دسته گمراهان و بدعتگزاران جاى دارند، آیا پدر دهلوى (ولى الله دهلوى) ـ کسى که به باور فرزندش آیتى از آیات الهى و معجزه اى از معجزات نبوى است ـ نیز از اهل سنّت نیست؟!. او در کتاب «قرّة العینین» این حدیث را همراه با سند صحیح ذکر کرده است.(22)
تا کنون هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.