پاسخ اجمالی:
از آن جا كه اسلام آيين رحمت و صلح و صفا، و مخالف جنگ و خونريزى و خشونت است، لذا عوامل بازدارنده اى را حتّى در مورد جنگهاى تحميلى و ناخواسته در نظر گرفته، كه از جمله آنها حرمت جنگ در ماه هاى حرام است. آری اگر سه ما پشت سر هم جنگ تعطیل شود و سربازان در این ایام به حج مشرف شده و در آن حال و هواى معنوى قرار گیرند، چه بسا آتش جنگ به کلی خاموش گردد.
پاسخ تفصیلی:
از آن جا كه اسلام آيين رحمت و صلح و صفا، و مخالف جنگ و خونريزى و خشونت است، لذا عوامل بازدارنده اى را حتّى در مورد جنگهاى تحميلى و ناخواسته در نظر گرفته، كه از جمله آنها حرمت جنگ در ماه هاى حرام است.
اگر صدام جنايتكار حرمت ماههاى حرام را نگه مى داشت، و سه ماه پشت سر هم جنگ را تعطيل مى نمود، و اعلان آتش بس مى كرد، و سربازان و نظاميان در ايّام آتش بس ـ كه مصادف با زمان حج است ـ به زيارت خانه خدا مشرّف شده، و در آن حال و هواى معنوى قرار مى گرفتند، چه بسا آتش جنگ خاموش مى شد، امّا متأسّفانه اين جنايتكار كم نظير تاريخ پايبند به دين نبود.
جنگجويان افغانستان ـ كه دم از اسلام مى زنند ـ اگر حرمت و احترام ماههاى حرام را نگه مى داشتند، چه بسا اكنون كشورى آباد داشتند. اگر در جنگ جهانى اوّل و دوّم اين قانون الهى مراعات مى شد، آمار كشته ها و مجروحان و مصدومان و خسارات مالى حاصل از جنگ با آمارهاى فعلى بسيار متفاوت بود.(1)
تا کنون هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.