پاسخ اجمالی:
ابن تیمیه شیعیان را متهم می کند که مرتدی همچون مسیلمه کذاب را دوست داشته و جنگ ابوبکر با او را ناحق می دانند. این اتهام به کلی بی اساس و پوچ است و کتابهای شیعه بهترین گواه برای کذاب و باطل بودن مسیلمه و ادعاهای او نزد شیعیان است. شیعه در عین غاصب دانستن ابوبکر در امر خلافت، همچون امام علی(ع)، در جنگ کفر و مسلمانان جانب مسلمانان را می گیرد.
پاسخ تفصیلی:
ابن تیمیه مى گوید:
«مسیلمه کذّاب و پیروانش از معروف ترین مرتدّان بودند، با این حال شیعیان آن گونه که بسیارى از بزرگانشان مانند ـ علاّمه حلّى ـ و دیگران مى گویند، این مرتدّان را دوست مى دارند و معتقدند که آنان برحقّند و ابوبکر به نا حقّ با آنان جنگید».(1)
در پاسخ مى گوییم:
اى کاش یک نفر در آنجا بود و از او مى پرسید که چه کسى به او خبر داده که شیعه، مسیلمه و هم مسلکان وى را دوست مى دارد، مگر نه این است که شیعه همیشه او را کذّاب و دروغگو دانسته و افتضاحات او را نقل نموده است و کتاب هاى شیعه از آغاز تا پایان افشاگر اندیشه هاى باطل اوست، و شیعه با تمام وجود معتقد است که نبوّت منحصر به خاتم الأنبیاء محمّد(صلى الله علیه وآله) بوده و هست. و هر کس غیر از او ادّعاى مقام نبوّت کند کافر است.
اى کاش این بزرگان را که او ادّعا مى کند به ما معرّفى مى کرد و مى گفت که آیا با آنها درباره دیدگاهشان شفاهاً گفت وگو کرده است؟! پس چرا نام آنها را ذکر نمى کند؟! آیا در کتاب هاى آنها دیده است؟! پس آن کتاب ها کدام است؟! او که از علاّمه نام مى برد هم اکنون کتاب هاى کلامى و عقیدتى وى، برخى خطّى و برخى چاپى در دسترس است، ملاحظه نمایید که در کدام یک از آنها این نسبت هاى ناروا وجود دارد! [چقدر انسان باید پست باشد که بدون دلیل و مدرکی به یک عالم که بر اساس روایت نبوی در رتبه ی انبیاء قرار دارد این گونه بهتان بزند!](2)
در مورد جنگ ابوبکر و سایر مسلمانان با مسیلمه و هم مسلکان وى هم گرچه ابوبکر غاصب خلافت امیر المؤمنین(علیه السلام) می باشد اما در جنگ بین مسلمانان با کفار، مسلمانان را بر حق می دانیم همانطور که مولای ما علی(علیه السلام) این گونه بود.
تا کنون هیچ نظری برای این مطلب درج نشده است.