9 تلقیح مصنوعى، راهکارى دیگر !

SiteTitle

صفحه کاربران ویژه - خروج
ورود کاربران ورود کاربران

LoginToSite

SecurityWord:

Username:

Password:

LoginComment LoginComment2 LoginComment3 .
SortBy
 
حیله های شرعی و چاره جویی های صحیح
نتیجه نهایىانواع تلقیح مصنوعى

   آرزوى داشتن فرزند، و علاقه به آن، از مسائل فطرى است که در نهاد تمام انسانها نهفته شده است(1).

   فلسفه واقعى آن، میل به جاودانگى است، و از آن جا که انسان مى داند جاودانه نخواهد ماند، و فرزندان و نوه ها و نسل خود را نوعى بقاى خویش مى شمرد، بدین جهت به آنها علاقمند است.

   علاوه بر این، گروهى از پدران و مادران، اهداف والا و بلندى دارند، که عمرشان کفایت انجام آن اعمال را نمى کند. بدون شک فرزندان بهترین گزینه براى ادامه دادن اهداف والدین خود مى باشند.

   ولى على رغم این علاقه فطرى، برخى از زن و شوهرها به دلایل مختلف از این نعمت محروم هستند، و بر اثر علل و عوامل گوناگون، نمى توانند به صورت طبیعى بچّه دار شوند; و از سوى دیگر، به خاطر شرایط خاصّى که دارند، آمادگى پذیرش و تربیت فرزندان بى سرپرست را نیز ندارند. اینان تنها راه دست یافتن به این نعمت الهى، و پاسخ دادن به این نداى فطرى، و پرکردن این خلأ زندگى مشترک را تلقیح مصنوعى مى دانند.    بدین جهت نامه هاى فراوانى از زوجهاى مذکور به دست ما مى رسد(2) که حکم شرعى این چاره و حیله شرعى را مى پرسند. بر این اساس لازم است به تبیین دیدگاه شرع مقدّس در این زمینه بپردازیم.

   لازم به ذکر است که زوجهاى نابارور بر دو دسته اند :

   1 ـ کسانى که به هیچ وجه قدرت بارورى ندارند.

   2 ـ کسانى که ذاتاً قدرت بارورى دارند; ولى با موانع و مشکلاتى رو به رو هستند، که اگر برطرف گردد قادر بر آن خواهند شد.

   براى هر دو گروه چاره هایى وجود دارد، که برخى مشروع و برخى غیر مشروع مى باشد.


1 . خداوند متعال نیز این علاقه را مورد تأیید قرار داده، و در آیات 38 و 39 سوره آل عمران، و 73 ـ 71 سوره هود، از آن به عنوان آرزوى دو پیامبر خویش نام برده است.

2 . نمونه هایى از این پرسش و پاسخها، در جلد 1 استفتائات جدید، سؤال 1527 به بعد، و جلد 2، سؤال 1754 به بعد، آمده است.

 

نتیجه نهایىانواع تلقیح مصنوعى
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Lotus
Mitra
Nazanin
Titr
Tahoma