مسأله 746ـ لباس نمازگزار بنابر احتیاط واجب باید مباح باشد و اگر عمداً در لباس غصبى نماز بخواند حتّى اگر نخ یا دکمه آن غصبى باشد نماز را اعاده کند، ولى اگر نمى دانست غصبى است و با آن نماز خواند نمازش صحیح است، همچنین اگر قبلاً مى دانسته غصبى است و بعد فراموش کرده، مگر این که غاصب خود نمازگزار باشد، به این معنى که چیزى را غصب کرده و بعد فراموش نموده و با آن نماز خوانده است در اینجا احتیاط واجب آن است که اعاده نماید.
مسأله 747ـ چنانچه در اثناء نماز متوجّه شود که لباس او غصبى است اگر چیز دیگرى که عورت او را بپوشاند در تن دارد باید لباس غصبى را بیرون آورد و نماز را ادامه دهد و اگر چیز دیگرى در تن ندارد نماز را بشکند و با لباس غیر غصبى نماز بخواند.
مسأله 748ـ اگر کسى براى حفظ جان خود با لباس غصبى نماز بخواند نمازش صحیح است، همچنین اگر براى حفظ آن لباس از دستبرد دزد و مانند آن، آن را بپوشد، نمازش درست است.
مسأله 749ـ اگر با پولى که خمس یا زکات آن را نداده لباس بخرد، نماز در آن لباس اشکال دارد، همچنین اگر لباسى را نسیه بخرد امّا در موقع معامله قصدش این باشد که از پولى که خمس یا زکات آن را نداده بدهى خود را بدهد یا اصلاً بدهى خود را ندهد نمازش اشکال دارد.