فصل سوّم: مصادیق استمناء

SiteTitle

صفحه کاربران ویژه - خروج
ورود کاربران ورود کاربران

LoginToSite

SecurityWord:

Username:

Password:

LoginComment LoginComment2 LoginComment3 .
SortBy
 
پنج نکته ى مهم درباره ى خودارضــایى
فصل دوّم: ضررها و مفاسد خودارضایى دلیل هاى ما بر عمومیّت


سؤال: آیا استمناء اختصاص به جایى دارد که آن کار با دست صورت گیرد، یا هر کارى که منتهى به خروج منى شود استمناءست، هر چند بدون دخالت دست باشد؟
جواب: ممکن است تصوّر شود دست خصوصیّت دارد، چون در برخى از روایت عنوان «ید» و «دلک» آمده بود. ولى از مجموع روایات استفاده مى شود که دست خصوصیّتى ندارد. بنابراین، تمام مصادیق هفتگانه اى که ذیلاً مى آید استمناء محسوب مى شود و حرام است:
1. هر کارى که توسّط قوّه ى لامسه صورت پذیرد، چه با دست باشد، یا به شکل مالش صورت پذیرد، یا به صورت تفخیذ انجام گیرد و منتهى به انزال شود، استمناء محسوب مى شود.
2. هر کارى که توسّط حسّ بینایى صورت گیرد و منتهى به خروج منى شود، استمناء به شمار مى رود. مثل این که به تصاویر یا فیلم هاى مستهجن یا زنان بدحجاب و بى حجاب نگاه کند و انزال صورت پذیرد.
3. آنچه که از راه تکلّم و سخن گفتن رخ مى دهد. مثلاً اگر با جنس مخالف صحبت کند، یا صحنه هاى تحریک کننده ى یک فیلم یا داستان جنسى را بیان نماید، یا جک هاى جنسى بگوید و این کار باعث خروج منى شود، مرتکب خودارضایى شده است.
4. آنچه که از طریق حسّ شنوایى صورت مى پذیرد. بنابراین، اگر به قصد انزال آنقدر موسیقى حرام بشنود یا پاى سخن جنس مخالف بنشیند تا آن حالت دست دهد، دست به خودارضایى زده است.
5. از طریق بوییدن بعضى از عطرها و گلها، مثل بوى گل سنجد در بهار، نیز ممکن است انزال صورت گیرد. بنابراین، اگر شخصى به قصد انزال چنین عطرها و گلهایى را ببوید و آن حالت صورت پذیرد مرتکب کار حرامى شده است.
6. گاه ممکن است تنها از طریق تفکّر و اندیشیدن به مسایل تحریک کننده، مانند نمونه هایى که در پنج بند بالا گفته شد، و بدون کمک گرفتن از حسّ هاى پنج گانه انزال صورت گیرد. این کار هم خودارضایى محسوب مى شود و حرام است
7. ترکیبى از مصادیق شش گانه ى بالا، مثل این که در سفر است با همسرش تلفنى حرف مى زند و همزمان یکى از کارهاى شش گانه بالا را نیز انجام مى دهد و این دو باهم موجب انزال مى گردد. این هم استمناء محسوب شده و حرام است.
نتیجه این که استمناء اختصاص به دست و قوّه ى لامسه ندارد، بلکه داراى مصادیق هفت گانه ى فوق است، و آثار زیانبار همه ى اینها یکسان مى باشد.
 
 

فصل دوّم: ضررها و مفاسد خودارضایى دلیل هاى ما بر عمومیّت
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Lotus
Mitra
Nazanin
Titr
Tahoma