از مطالب سؤال انگیز این که: در آیه فوق ضمن بیان محارم به هیچ وجه سخنى از عمو و دائى در میان نیست، با این که به طور مسلّم محرمند و حجاب در برابر آنها لازم نمى باشد.
ممکن است نکته آن این باشد که: قرآن مى خواهد نهایت فصاحت و بلاغت را در بیان مطالب به کار گیرد، و حتى یک کلمه اضافى نیز نگوید.
از آنجا که استثناى «پسر برادر» و «پسر خواهر» نشان مى دهد: «عمه» و «خاله» انسان نسبت به او محرمند روشن مى شود: عمو و دائى یک زن نیز بر او محرم مى باشند.
و به تعبیر روشن تر محرمیت دو جانبه است، هنگامى که از یکسو، فرزندان خواهر و برادر انسان بر او محرم شدند، طبیعى است که از سوى دیگر، و در طرف مقابل عمو و دائى نیز محرم باشند (دقت کنید).