گفتار سوم:زاهد اسلامى و كار و تلاش

SiteTitle

صفحه کاربران ویژه - خروج
ورود کاربران ورود کاربران

LoginToSite

SecurityWord:

Username:

Password:

LoginComment LoginComment2 LoginComment3 .
SortBy
 
دائرة المعارف فقه مقارن ج 2
ج. همدردى رهبران با مستمندانالف. نفرت از بيكارى در اسلام
در فصل پيشين گذشت كه زهد اسلامى ملازم با عدم بهره مندى از مواهب طبيعى نيست، بلكه با اكتفا به حلال و عدم دلبستگى به دنيا ملازم است، هر چند زهد در پاره اى از شرايط، به معناى بهره مندى كم از دنيا و مواهب طبيعى است; ولى هرگز زاهد اسلامى به تنبلى و تن پرورى روى نمى آورد و از كار و تلاش دست نمى كشد، زيرا در اسلام، به مسئله كار و تلاش اهميت ويژه اى داده شده و از تنبلى و سربار جامعه بودن نهى شده است، بنابراين زاهد اسلامى با انگيزه هاى ذيل به كار و تلاش روى مى آورد:

ج. همدردى رهبران با مستمندانالف. نفرت از بيكارى در اسلام
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Lotus
Mitra
Nazanin
Titr
Tahoma