جایز نیست و نوعی خودکشی محسوب می شود .
شرعا مانعی ندارد ولی رأفت اسلامی حکم می کند به تاخیر بیاندازند.
شلاق را نصف (دولا) می کنند.
در مورد تعزیرات در صورتی که به مصلحت باشد مانعی ندارد و در حدود و قصاص جاری نیست البته در مورد قصاص مجنی علیه می تواند در برابر گرفتن مبلغی از حق قصاص خود صرف نظر کند و در تعزیر معیار آن است که حاکم شرعی مصلحت ببیند و این موضوع از حقوق حاکم شرع است.
در بعضی از موارد می شود از احکام ثانویه استفاده کرد و مجازات دیگری جایگزین نمود.
جایز نیست.
معمولا شلاق زدن به صورت ایستاده انجام می شود و در نحوه وارد كردن شلّاق احتياط آن است كه دست خود را آن قدر بالا نبرد كه زير بغل پيدا شود، و مجرم را نبايد براى شلّاق زدن خوابانيد. همچنین بايد شلّاق روى بدن تقسيم شود و بر محلّ واحد كه سبب آسيب بيشتر مى&rlm شود نباشد، و بايد بر هيچ نقطه خطرناكى (مانند سر، صورت، عورت، قلب و مانند آن) شلّاق نزند.
در تعزیر تبدیل به زندان و جریمه مالی مانعی ندارد اما در حدود تبدیل جایز نیست مگر در موارد ضرورت به تشخیص حاکم شرع.
اجرای حدود توصلی است ولی از عناوین قصدیه است یعنی اگر کسی را شلاق بزنند بعد بگویند آن را به عنوان حد حساب می کنیم صحیح نیست.
جایز نیست.
اگر منظور این است که چه کسی می تواند حکم را در حق او اجرا کند، این موضوع تنها توسط حاکم شرع قابل انجام است.
در فرض سوال که هیچ تقصیری از کسی سرنزده و حادثه بدون پیش بینی واقع شده و ظاهرا مرگ مستند به اجرای حد بوده، باید دیه از بیت المال پرداخت شود.